חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול לטנריף בחודש פברואר – סיכום טיול

עזרה בתכנון מסלול טיול לטנריף? השאירו פרטים 👇

רוצים לטוס ל8 ימים מלאים (7 לילות) לטנריף ואתם מחפשים המלצות מישראלים? מעוניינים לקרא סיכום טיול של ישראלי שהיה בטנריף וכתב את הטיפים שלו על האי הקסום? לפניכם סיכום הטיול לטנריף לזוג בחודש פברואר בתקופת הקרנבל מאת Jacob Kalish‎. 

תאריך:

21/02/20 – 29/02/20 (8 ימים ו- 7 לילות). 

עלות כוללת לזוג: כ- 12,000    

המחיר כולל:

טיסות$ 1,635 (טיסת ארקיע "לואו קוסט" עם 2 טרולי ומזוודה אחת בלבד בתוספת תשלום של 70$), מלונות: 7 לילות כ- 860,  רכב לשבוע: 177, הוצאות שונות במזומן: כ- 612 (כולל דלק, אוכל וכניסות לאתרים).

* בגלל תנאי מזג אוויר גרועים לא נכנסנו לחלק מהאתרים בתשלום (הרכבל בטיידה, שיט לצפייה בלוויתנים, שיט/טיול לגומרה), שהם יקרים יחסית ולכן יש לקחת בחשבון עלות יומית גבוהה יותר, אם רוצים לבקר באלה. את העלויות של אלה ניתן לראות באינטרנט.

** אנחנו נסענו בתקופת הקרנבל ומחירי הטיסה והמלונות היו יקרים יותר.

עלות יומית לזוג (מזומן):

כ 90 ליום (לפי 3.7 אירו לשקל). ברור שניתן לשלם גם בכרטיסי אשראי, ולחסוך בנשיאת מזומנים.   

קרנבל בטנריף

דלק וכבישים:

דלק: כ- 95 אירו (מילאנו כ- 2 מיכלים למרות שנראה לנו שאפשר היה להסתפק גם במיכל ושלושת רבעי). 

מחיר ליטר דלק 95 אוקטן הוא כ- 1.1 אירו. הכבישים במצב טוב מאוד. אוטוסטרדות נהדרות. 

המהירות המרבית המותרת באוטוסטרדות מסוימות היא עד 120 קמ"ש. 

חשמל:

230V כמו בארץ. שקע שני פינים (ללא הארקה) המתאים למטען לסלולרי, למכונת גילוח, מייבש שיער וכו'.

חברת תעופה:

ארקיע, טיסת לואו קוסט. היו בסדר גמור.  

ארוחה קלה במטוס. מטוס מעולה, איירבס A321neo (עם מרווח נוח לרגליים).

יעד:

טנריף, שדה התעופה הדרומי (Reina Sofia) הלוך וחזור ישיר, ללא חניית ביניים לתדלוק.

זמן טיסה : 

כ- 7:15 שעות הלוך, ו- 6 (שש) שעות בחזור…

הפרש שעות: 

2. 

מטבע מקומי:

אירו = כ-3.7 ₪

שכירת רכב:

מחברת CICAR המקומית. התשלום בארץ עבור הרכב והכול כלול, ללא שום הפתעות וללא "אותיות קטנות".

קבלנו רכב משודרג (אופל אסטרה אוטומטית במקום קורסה אוטומטית) שהיה עקרונית בסדר, אך החברה לא  

הודיעה לנו במועד לקיחת המכונית שיש לה רק 3 דלתות שהתברר לנו כמאוד לא נוח! מציע לברר במשרד לפני 

קבלת הרכב אם "השדרוג" באמת מתאים או נחוץ לכם.

בנושא הדלק – ברור שהמצב הנוח ביותר הוא לקבל מיכל מלא ולהחזיר באותו מצב. אך בחברה הזו מחזירים את 

המכונית עם כמות הדלק שמקבלים

את הרכב שהחזרנו איש לא טרח לצאת ולבדוק, ורק ביקשו להביא את המפתחות. מבחינתנו היו בסדר גמור.

מזג האוויר:

בממוצע היה בסביבות 20-23 מעלות, לעיתים מעונן חלקית. ברוב רובו של הטיול הייתי רק עם חולצת טריקו קלילה 

מנדפת זיעה ( (Dri-FITמלבד פעמים ספורות, שבהן לבשתי מעיל דק, בעיקר בלילות… אשתי, לעומת זאת, לא נפרדה מהמעיל…

היו יומיים שבהם היו רוחות חזקות מאוד, דבר ששיבש לנו חלק קטן של התוכניות, למשל ויתרנו על השיט לאי לה גומרה (La Gomera). 

מלונות: היינו בשני בתי מלון:

Puerto Palaceבפוארטו דה לה קרוז, במלון (3 לילות) 

Atlántida  Silkenבסנטה קרוז במלון (4 לילות). 

בהשוואה בין השניים, העדפנו את המלון בסנטה קרוז.

המלון בפוארטו דה לה קרוז מרוחק מעט, אך שאטל של המלון עושה את הדרך למטה, לתחנה המרכזית וחזרה אך 

הוא מוגבל בשעות. לעומת זאת, לבעלי רכב פרטי אין בעיה למצוא חנייה בעיר. חניון ענק וחינמי לא רחוק 

מהמרכז, שבו חנינו ואני ממליץ עליו הוא חניון El Muelle .

נמל טנריף

למי שמתכוון להיות במלון הזה בפוארטו מציע לברר האם יש להם מזגן שנמצא בחדר או שמדובר במזגן מרכזי שאין לכם שליטה מלאה עליו… 

המלון בסנטה קרוז היה טוב יותר בשירות, במזגן ובמיקום – הליכה לקרנבל, מסעדות ומרכזי קניות מסביב! 

ולשאלה הידועה והמתבקשת, האם כדאי ורצוי לחלק את הלילות בין שתי הערים? נראה לנו, עם הניסיון הקל שצברנו שאפשר בהחלט לקחת מלון כלשהו רק בפוארטו המרוחקת כ- 30 ק"מ מסנטה, ואין שום בעיה לעשות את המרחק בין הערים גם בלילה. ואגב, בקרבת המלון הזה (בפוארטו) יש אוטובוס (קו 102) שמגיע לסנטה קרוז. הטיילת בפוארטו הייתה שוקקת חיים ובהחלט מקום שנעים לטייל בו מספר פעמים, בכיף. 

ארוחת בוקר:

ארוחת הבוקר בשניהם לא יותר מ"סבירה". ב- Puerto ארוחת הערב ממש בינונית ולא מלהיבה וב- Silken ישנה מסעדה אסייתית לארוחת הערב שמתנהלת כמסעדה לכול דבר. אני מעדיף ארוחה רגילה, בנוסח המזנון המקובל ברוב רובם של המלונות… את שאר הארוחות אכלנו במסעדות/ בתי קפה מחוץ למלון.

הצעה כפי שעשינו: אל תשלמו מראש על ארוחות הבוקר או הערב. בקשו לראות במה מדובר – ורק אז תחליטו. 

שפה:

גם אנגלית, אולם לא כול נותני השירותים שולטים בה, אך עם הזמן יש להניח שהם ישתפרו…

ארוחות וטיפים:

ההתרשמות שלי היא שהמחירים היו בכ- 35-40 אחוז פחות מהארץ. במסעדות השארנו כ- 10% טיפ.

הנחת אזרח ותיק:  ניסינו לקבל מדי פעם, אולם ללא הצלחה…

הזמנת רופאים:  אפליקציה שלגביה קיבלתי המלצות חמות והמשמשת להזמנת רופאים בחו"ל היא Air Doctor

הערות וטיפים: 

שמורת הר טיידה

ניווט, מפות וגלישה באינטרנט:  

קנינו Sim מקומי לגלישה מ- Vodafone. המינימום שהיה; 5 ג'יגה ב- 13.5 אירו. נשמע הרבה אך כמובן שניתן 

לעשות נקודה חמה (Hotspot) מדי פעם לטלפון השני לזמן קצר היכן שאין Wi-Fi וכך לנצל את הנפח הגדול… האינטרנט במלונות חופשי ופועל בסדר גמור.     

ה- Waze תיפקד טוב מאוד בעברית, כמו בארץ. במידה והיו ניגודים (מעטים מאוד) בין ההוראות הקוליות ולבין המסלול שבנייד – העדפנו, כמובן, את המפה שבנייד.

רצוי מאוד להצטייד במטען USB לרכב עם 2-3 יציאות USB (המאפשר הטענה למספר מכשירים במקביל) מאחר והניווט מרוקן די מהר את הסוללה. מתאם כזה עולה בארץ כ- 50-70 ₪. וכמובן, לא לשכוח להכין כבלים מתאימים

מסלול טיול בטנריף

יום שישי (21/2): המראה בסביבות השעה 01:30 בלילה ונחיתה בסביבות השעה 06:45 (מקומי). לקיחת הרכב ונסיעה ישירה למלון ב- Puerto. למלון יש חניה קטנטונת וחינמית שנראה שהיא מלאה תמיד…אולם ברחובות מסביב ניתן בד"כ למצוא חניה.

יום שבת (22/2) :  נסיעה מהמלון בפוארטו לפארק הלאומי אל הר טיידה (El Teide). התחנה הראשונה הייתה מרכז המבקרים ולידו הפארק. הכביש עובר בין נופים ונקודות תצפית יפות. אגב, לא תכננו מראש לעלות ברכבל לפסגת ההר, אך הוא גם לא פעל בגלל רוחות חזקות שנשבו. אחת התצפיות היפות היא התצפית La Ruleta Vista Point הנמצאת בסמיכות למלון Parador de Cañadas del Teide המשמש כבסיס ליציאה לטיולים ובמקום ישנה גם מסעדה.

אחרי תצפיות יפות והליכות קלילות, פנינו לכיוון צ'יו (Chio), בדרך לכפר היפה מסקה (Masca הדרך יפה מאוד ומתפתלת וצריך לנהוג בזהירות מרבית מאחר שהכביש (המעולה) הוא צר מאד. בכניסה לכפר חנינו וירדנו ברגל לכפר. לאחר ביקור ומנוחה קלה בבית הקפה המקומי, המשכנו בכביש לכיוון בואנה ויסטה דל נורטה (Buenavista del Norte) ובכביש המקביל לחוף, למלון.

יום ראשון (23/2): בגלל הרוחות החזקות החלטנו לנסוע לעיר ולא לצאת אל הטבע. נסענו לעיר הקרובה – לה אורוטבה (La Orotava) ובה "כנסיית ההתעברות" .(Church of Our Lady of Conception) מהמעט שראיתי (במקום הייתה מיסה) לא התלהבתי במיוחד… גם בית המרפסות מעץ שהיה ברחוב הראשי לא הצליח לגרום לי לשמיטת הלסתות… לצערי, ברחנו למכונית מפני הרוחות החזקות מבלי שיכולנו לטייל בעיירה.

המשכנו ל-לוס גיגאנטס (Los Gigantes) לצפות בצוקים במקום, אולם בגלל האובך והרוחות לא הייתה ראות טובה והחלטנו לחזור לכיוון המלון.

בדרך נכנסנו לעיירה היפה גאראצ'יקו  (Garachico) ובסיום טיול קצר ומהנה שמענו שלא נוכל להגיע למלון עקב שרפה שהתפשטה ומנעה את ההגעה לעיר. נכנסנו לבית קפה מקומי, לאחר עיכוב של מספר שעות נפתחה הדרך והגענו למלון.

יום שני (24/2): אחרי ארוחת הבוקר במלון, נסיעה לסנטה קרוז והגעה למלון Silken. אחה"צ יציאה לאזור פלאצה דה אספניה להתרשם מהמקום, יום לפני תהלוכת הקוזו (Coso). טיול ברחוב העולה לכיוון כיכר Weyler ולפארק Garcia Sanabria

יערות הגשם אנגה

יום שלישי (25/2): אחרי ארוחת הבוקר במלון, יציאה ל"יערות הגשם" שבצפון, לפארק רוראל אנגה  (Parque Rural Anaga). במרכז המבקרים, לפי המלצת המשרד לקחנו את המסלול האדום ואחרי הליכה של כשעה הבנו ש"לא לילד הזה פיללנו" וחזרנו לחניה. בחניה פגשנו מספר ישראלים שהבהירו לנו שהדשא של השכן ירוק יותר ו"אצלם" היו מסלולים טובים – ואכן כך זה נראה ובפעם הבאה (שהרי לטנריף לא מגיעים רק פעם אחת…) ננסה אותם. המסלולים נמצאים בצד השני של מרכז המידע, מעבר לחניה. חזרנו למלון ובסביבות השעה 14:15, כשעתיים לפני תחילת הקרנבל, הגענו לאזור כיכר אספניה שבה עוברת תהלוכת הקוזו הצבעונית (התהלוכה המרכזית של הקרנבל, עברה מהצפון לדרום, מרחוב La Roche  Francisco לאורך רחוב (Maritima. העירייה שמה כיסאות לאורך מאות מטרים (שורה אחת לאורך המדרכות) ובזמן המוקדם שהגענו לא הייתה שום בעיה לתפוס כיסא בכול מקום ולחכות לתחילת התהלוכה. בהמשך עוברות פקחיות וגובות 2.5 אירו עבור כל כיסא. הכיסא העץ מצ'וקמק וממש לא נוח לשבת עליו ובעיקר לא להישען לאחור. במידה ותוכלו להביא משהו לריכוך המושב והמשענת – הרווחתם… ישבנו די קרוב לכיכר אספניה, במיקום מעולה. וכאן נכנס המשפט הידוע של "יותר מזל משכל". עשינו מאמצים עילאיים (גם מהארץ) להשיג מקום בטריבונה הנמצאת בכיכר, אולם ללא הצלחה. בחוכמה שלאחר מעשה התברר לנו שהיינו במקום הרבה יותר טוב (מבחינתנו) מאחר והיינו צמודים לשמלותיהן של הרקדניות… האווירה הייתה בשמיים. התהלוכה ארכה 3 שעות ויודעי דבר טוענים שהייתה שעה פחות מהמקובל. לך תדע, אולי בגלל נגיף הקורונה… אפרופו קורונה, בוונציה עצרו את המשך קרנבל המסכות בגלל ההידבקויות הרבות באזור. הערה קטנה בנושא שירותים; יש בכמות גדולה ולא נראה לי שהייתה בעיה כלשהי.

יום רביעי (26/2):  אחרי ארוחת בוקר באחד מבתי הקפה הצמודים למלון יצאנו צפונה לכיוון סן קריסטובל (San Cristobal) היפהפייה, שהייתה בירתה הראשונה של טנריף. ביקור קצר בכנסייה ההתעברות המקומית ועלייה למגדל הפעמונים (5 קומות ומחייב כושר) תמורת 2 אירו לא השאירו לי בפה טעם של עוד…המשכנו ונסענו בכביש TF-12 היפה ועצרנו בתצפית מדהימה "תצפית ז'רדינה" (Mirador De Jardina)בדרך לכפר טגננה (Taganana) והמשכנו בדרכנו הלאה – לעיירה סן אנדרס (San Andres) וחזרה למלון, בסנטה.
וכאן אני חייב לעצור ולהזהיר בנוגע לנהיגה בתוך טגננה. במידה ואינכם בטוחים במאה אחוז ביכולת הנהיגה שלכם – אל תיכנסו עם הרכב לכפר אלא החנו כפי שכולם חונים – מחוץ לכפר, והיכנסו ברגל. הנהיגה בכפר מאתגרת ולא קלה, אולם בסופו של דבר לא בלתי אפשרית…

אחה"צ נסענו לראות ולהתרשם מ"אודיטוריום המוזיקה" המעניין שתכנן הארכיטקט הספרדי Santiago Calatrava (שתכנן גם את גשר המיתרים בירושלים, וקומפלקס ענק ומרהיב בוולנסיה). בערב הלכנו לכיכר Weyler ל"טקס קבורת הסרדין" הרועש והיפה…

יום חמישי (27/2): נסיעה לפארק לורו  (Loro Park) גן החיות הנהדר, לא לוותר! בהמשך קפצנו לגן הבוטני אולם, לצערנו, הוא היה סגור ובשיפוץ מנזקי הרוחות העזות שהיו באי באותו שבוע.

יום שישי (28/2): אחרי ארוחת בוקר באחד מבתי הקפה הצמודים למלון וצ'ק אאוט נסענו לכיוון שדה התעופה (שבו היינו אמורים להיות בשעות הצוהריים). נכנסנו לעיירה קנדלריה (Candelaria) לצפות בבזיליקה הידועה – "בזיליקת הבתולה של קנדלריה", זו הקדושה המגינה של האיים הקנריים. הבזיליקה יפה ומרשימה מבחוץ ומעט פחות התלהבתי מהפנים. ראינו לא מעט כנסיות יפות ממנה… ברחבת הבזיליקה הציבו תושבי העיירה פסלים בגובה של כ- 4 מטר של אלי הגואנצ'ס (Guanches) – התושבים הקדומים של האי. ביניהם אפשר לראות את האל העליון, אל השמש ועוד.

משם המשכנו לפירמידות של גוימאר (Güímar). מתחם גדול ומעניין לטייל בו, ובנוסף, מוסרט בו סרטון מעניין של כ- 15 דקות.

נסיעה לשדה התעופה (הדרומי) החזרת הרכב, והמראה בסביבות 18:30 (יום שישי) ונחיתה בשבת, 29/2 בשעה  02:30 בלילה.

הר טיידה טנריף

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בטנריף מתחילה כאן

דילוג לתוכן