חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תחבורה ציבורית בטנריף

עזרה בתכנון מסלול טיול לטנריף? השאירו פרטים 👇

האי טנריף הוא ללא כל צל של ספק אחד היעדים הלוהטים בכמה העשורים האחרונים. האי, אשר שייך לספרד, מארח  מדי שנה מעל לחמישה מיליון תיירים ונחשב לגדול ולמאוכלס ביותר מבין שבעת האיים הקנריים שבאוקיינוס האטלנטי. היעד האטרקטיבי מושך אליו תיירים בכל הגילאים וכל שכבות האוכלוסייה. דבר אחד משותף באופן טבעי לכל התיירים המגיעים לאי – כולם צריכים להתנייד בתוכו. בחירה נבונה ושימוש מושכל בכלי התחבורה המתאים ביותר עשוי לחסוך לכם הרבה זמן יקר וכאבי ראש מיותרים בעת ביקורכם באי. הדבר האחרון שאנחנו רוצים בתור תיירים, הוא לבזבז זמן מיותר על נסיעות ופקקים. ננסה להביא כאן כל מה שיש לדעת לפני שבוחרים כיצד להתנייד בתוך האי טנריף, ספרד.

אז איך מתניידים בטנריף?

כמובן שכמו ברוב הערים בעולם, תמיד תוכלו לשכור בטנריף רכב. רבים מהתיירים מעדיפים באופן טבעי לא לעשות זאת ולהסתמך על התחבורה הציבורית. השכרת רכב כרוכה פעמים רבות ב"כאב ראש" של למצוא חנייה, להתמצא בדרכים, להתאקלם ולהכיר את תרבות הנהיגה המקומית, לדעת לקרוא את השילוט המקומי, הפחד מנזק לרכב, הצורך במישהו שלא ישתה ויהיה "נהג תורן", הפחד מתאונות או התמודדות עם משטרה מקומית. 
מסיבות אלו ועוד, בוחרים רבים לוותר על התענוג שברכב שכור, ובוחרים בדרך המסורתית של שימוש באמצעי תחבורה ציבוריים. טנריף היא בהחלט מקום שהבחירה הזו תתברר לרוב כנכונה. שימוש מושכל באמצעי התחבורה הציבורית, יביא אתכם לכל יעד ויבטיח לכם בעיקר הרבה שקט נפשי. 

מערכת אוטובוסים בטנריף, ספרד

בכל הנוגע לאמצעי תחבורה ציבורית, אין בטנריף רכבת או "אנדרגראונד". עם זאת, רשת קווי האוטובוסים החולשים על כל האי , מקשרים בין רוב הערים שנמצאות בו, וישמשו אתכם התיירים לכל צורך שתבחרו ולכל יעד שתרצו לבקר. כל התשתית של האוטובוסים בטנריף מכונה בפני המקומיים ה"גוואגוואס" (guaguas), והיכרות איתה היא צעד המפתח במידה ותרצו להכיר את כל היעדים השווים, את החופים הנסתרים וכל האטרקציות השוות. שווה להשקיע זמן תוך כדי ישיבה בבית קפה או על החוף, וללמוד את מפת האוטובוסים של האי. שימוש נכון יחסוך לכם המון זמן וכאבי ראש.

חברת האוטובוסים האחראית על כמעט כל התשתית באי נקראת "טיטסה" (TITSA), והיא מספקת קווים רבים ומגוונים אשר יקחו אתכם מכל נקודה לכל נקודה על האי המקסים הזה. האוטובוסים בטנריף על פי הכללה נקיים מאוד, מרווחים ונוחים. ניתן לזהות אותם בקלות על פי צבעם הירוק. 

דרך נוספת להוזיל את עלויות הנסיעה עוד יותר היא רכישת כרטיס "תמאס" (Tenmas). זוהי הגרסא המקומית לרב-קו. הכרטיס עצמו עולה שני יורו, וניתן להטעין עליו בכפולות של חמישה יורו. בכרטיס זה תוכלו להשתמש בכל האוטובוסים, ואם הגעתם לסנטה קרוז גם בטראם. התעריף בשימוש בכרטיס זול יותר כמובן מאשר תשלום רגיל עבור הנסיעה. 

"טראם" (tram) בטנריף

רכבת תחתית או עילית אמנם אין עדיין בטנריף, אך עיר הבירה סנטה קרוז (Santa Cruz) מתהדרת החל מ2007 ב"טראם". רכבת קלה זו, היא צנועה וקטנה יחסית בהשוואה לשכנותיה האירופאיות, אך עדיין משרתת היטב את התושבים והתיירים. הטראם כאן חדש יחסית כאמור, הקמתו על גבי האי הייתה לא פשוטה ולקחה שנים ארוכות. ערים אחרות בטנריף אמנם לא זכו בינתיים לטראם, אך תושביה ומבקריה נהנים כאמור מרשת אוטובוסים נפלאה. 

מוניות בטנריף, ספרד

כולנו מכירים את הקונספט של מונית. ובכן גם בטנריף הסיפור פחות או יותר זהה. הפיתרון הזה הוא כמובן נוח הרבה יותר בהשוואה לשימוש באוטובוסים. התנאים כמובן עדיפים, התזמון גמיש יותר וזמן הנסיעה קצר משמעותית בחלק מן המקרים, אך המחיר באופן טבעי גבוה יותר. 

טנריף היא יעד מתוייר ביותר. וכמו כל יעד כזה, קיימת באי תופעה של מוניות "שאינן מוסדרות", כלומר , כאלו שלא מקפידות על התעריפים המעוגנים בחוק. עבור התיירים זיהוי המוניות ה"חוקיות" הוא משימה כמעט בלתי אפשרית. לאחר שהתפרסמו עוד ועוד סיפורים אודות נהגי מוניות אשר גבו מתיירים מחירי עתק, רק בשל היותם תיירים, החליטו שלטונות החוק בטנריף לעשות מעשה. 

מיד ביציאה מבניין הטרמינל באגף הנחיתות, הוצב שלט רשמי המציג את תעריפי הנסיעה לפי היעדים השונים. התעריפים מפרטים כמובן את המחיר בהתאם לשעה, מספר הנוסעים, מספר המזוודות והיעד עצמו. בדרך זו תימנעו מויכוחים מיותרים, או חשוב מכך, מהתחושה שמישהו וודאי "סידר" אתכם. בנוסף, קיים כעת מחוץ לשדה התעופה תור מיוחד לאותן מוניות מוסדרות. מומלץ תמיד להקפיד לקחת את המונית רק מהנקודה הזו. שימו לב – במידה והטיסה שלכם הגיעה בסמוך למספר טיסות נוספות, ייתכן בהחלט שיהיה מחסור במוניות. השיקול הוא שלכם האם להמתין, או לצאת ולחפש מונית אחרת, אך שם כאמור, ייתכן וינסו קצת להרוויח עליכם, אם יזהו שאתם תיירים. 

שאטל משדה התעופה

בנוסף למוניות המשרתות את התיירים בשדה התעופה, קיימים גם מספר שאטלים היוצאים מהשדה ומבצעים פיזורים בין המלונות והיעדים הבולטים על האי. לרשותכם האפשרות להזמין שאטל שכזה אונליין טרם הנחיתה, בהתאם לשעה בה אתם נוחתים וליעד אליו אתם צריכים להגיע, וכך תוכלו לחסוך כסף וזמן. 

שאלות נפוצות על התניידות בטנריף

שלילי ! בדומה לרב קו שלנו בארץ, את הכרטיס ניתן לרכוש רק בחנויות המיועדות. תוכלו לזהו אותם בקלות בזכות המדבקה עם הלוגו של התמאס מחוץ לחנות.

לרשותכם מפת אוטובוסים, או כמובן הדרך הטכנולוגית – מכניסים נקודה A וB באתר של חברת האוטובוסים: titsa.com

בהחלט כן. מקומיים רבים אשר מחזיקים רכב, בוחרים בכל זאת פעמים רבות להשתמש בתחבורה הציבורית שמציע האי.

המוניות הסטנדרטיות מרווחות יחסית, ומסוגלות לרוב להכיל עד ארבעה נוסעים בוגרים, כולל המטען שלהם.

בהחלט כן, במידה ואתם קבוצה העולה על ארבעה אנשים, תוכלו לזמין מונית "מיני באס" שתיקח אתכם בשמחה ליעדכם באי.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בטנריף מתחילה כאן

דילוג לתוכן