חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סנטה קרוז דה טנריף – מדריך למטייל

עזרה בתכנון מסלול טיול לטנריף? השאירו פרטים 👇

סנטה קרוז דה טנריף Santa Cruz de Tenerife בירת האי  טנריף,Tenerife, הגדול מבין האיים המערביים בארכיפלג הקנרי.בירת האי  היא נמל  ומסביבו נוף אקזוטי, חופים יפים כגון לאס טרסיטאס (Las Teresitas).

העיר סן קריסטובל דה לה לגונה (San Cristóbal de La Laguna), וטבע פראי בפארק הלאומי טיידה.מומלץ לבקר בעיר התוססת פלאזה דה אספניה , שנבנתה באמצע המאה העשרים.

תוכלו לשוטט מהנמל האל שדרות ולחזות במבנים עם אדריכלות מודרנית, מעל האתר לשעבר של טירת סן קריסטובל .

תערובת התרבויות הולידה את הסגנון האדריכלי הקולוניאלי הניכר בארכיטקטורה של האי הקנרי. מול הכיכר תמצאו את מבנה מועצת האי טנריף , בסגנון ניאו -קלאסי מאמצע שנות השלושים של האדריכל מררו רגאלאדו בבניין, שם תוכלו למצוא ציורי קיר של הצייר הקנרי חוסה אגויאר.

מה יש לראות ולעשות בסנטה קרוז טנריף

בפלאזה דה לה קנדלריה ממוקם המבצר לשעבר של סן כריסטובל, בראשו ניצבת אנדרטת הניצחון של קנדלריה, פסל בסגנון ניאו -קלאסי המיוחס לפאסקוולה בוקסיארדו האיטלקי. עוד מבנה חשוב ומרשים שאי אפשר לפספס הוא ארמון לה קרטה מהמאה השמונה עשרה ,מבנה בארוק עם נגיעות ניאו -קלאסיות.

Canary Island courtyard -זהו בניין מהמאה ה -18 המשלב את הסגנון הבארוק והניאו -קלאסי. האלמנטים הבולטים הם המרפסות והחצר הפנימית האופיינית לארכיטקטורה של האי הקנרי. 

אם אתם מחפשים ריגושים , הקזינו , שנבנה בשלושים השנים הראשונות של המאה העשרים הוא הזדמנות מצוינת להעביר ערב מהנה, המבנה מכיל בפנים אוסף חשוב של יצירות של ציירים קנריים. Guimerá תיאטרון עתיק  מזה למעלה ממאה וחמישים שנה, שהוקם במנזר לשעבר של סנטו דומינגו. התיאטרון מעוטר בציורי קיר ועתורי זהב.

ברובע העתיק ביותר של העיר תמצאו מונומנטים דתיים. כנסיית סן פרנסיסקו מבנה הבארוק , כנסיית אל פילאר.כנסיית לה קונספסיון , שנקראה בתחילה כנסיית לה סנטה קרוז, שוחזרה בשנת 1653, הבנייה בסגנון הקולוניאלי הקנרי האופיינית לאי.בכנסיה יש אוסף חשוב של אמנות דתית. 

אחרי שהלכתם לאיבוד ברובע העתיק בין מבנים, תוכלו לטבול בירוק בפארק גארסיה סנאבריה הממוקם בין עצים, שם נמצא מוזיאון חשוב לפסליםבו מוצגות עבודותיהם של אמנים בני זמננו לצד עצי דקל ומיני צמחים טרופיים. כאן תוכלו להתפעל מיצירות של אמנים ספרדים וזרים כגון חוסה גווינובארט, אוסקר דומינגז, ז'ואן מירו או הנרי מור.

יום למחרת אנחנו ממליצים לכם להתחיל את היום באנרגיה, עם ביקור בפארק הימי שם תוכלו לעשות ספורט ימי ולאחר שפתחתם את היום , לא רחוק משם, הטירה של סן חואן , אחת הטירות השמורות ביותר באי. שנבנתה תוך שימוש באבנים וולקניות. 

אם אתם רוצים לראות את החופים המדהימים ביותר, מומלץ לבקר בסן אנדרס (San Andrés), רובע ימאי הממוקם ליד חוף לאס טרסיטאס, החוף היפה המהווה אטרקציה תיירותית.

סנטה קרוז דה טנריף עורכת ארועי תרבות המושכים אליה תיירים רבים, אחד מהארועים הוא  פסטיבל מוסיקה המתקיים בו זמנית על האיים של  גראן קנריה  וטנריף , וגם על במות ברחבי האיים האחרים.

אל האיים מגיעים אמנם בינלאומיים ויוצרים חיבור מוזיקלי ושיתוף פעולה, זהו גם הפסטיבל האירופי היחיד שמתקיים בחורף, הודות לאקלים המצוין של האיים. תוכלו ליהנות מהופעות, קונצרטים, תזמורות וסולנים כאחד.

סנטה קרוז דה טנריף - מדריך למטייל
סנטה קרוז דה טנריף - מדריך למטייל

מלונות ואוכל בסנטה קרוז דה טנריף

יש מבחר רחב של מלונות ברחבי האי, אם כי מומלץ להזמין מקומות מראש אם אתם הולכים לפסטיבל המוסיקה או לקרנבל המפורסם עליו נרחיב בהמשך .

בירת טנריף  היא מקום לחובבי אוכל וגסטרונומיה , המאכל המקומי הוא לא ממש כשר, חזיר הוא הבסיס להכנת רנצ'ו , לצד תפוחי אדמה מבושלים ומוג'ו , רוטב ספייסי חריף במיוחד. 

עוד תבשיל פופולארי הוא מדגים ונקרא vieja sancochada סרדינים, מקרל ועוד קינוח מפתיע במיוחד הוא מאפה ממולא בתירס או ברסק בטטה ושקדים, שילוב מוזר שאיכשהו עובד מעולה.

 לא רחוק מהבירה נמצאת סן כריסטובל דה לה לגונה , שהרובע ההיסטורי שלה הוכרז כאתר מורשת עולמית . בעיקר בגלל ארמון הבישוף הבנוי בסגנון הבארוק ,הקתדרלה , מבנה התיאטרון והכנסייה. 

אחת מהאטראקציות המרכזיות המושכת אל הבירה ואל האי מבקרים ותיירים רבים, הוא הר טיידה, בגובה  3,718 מטר שלו, הוא הנקודה הגבוהה ביותר בספרד. פסגה וולקנית זו בפארק הלאומי טיידה , אזור מוגן של צמחייה ובעלי חיים קנריים. 

אל ההר ניתן לעלות ברגל במסלול לא קל למטיילים מנוסים שאורך כשש שעות, אך ניתן להגיע גם ברכבל וליהנות מנופים מרהיבים של כל הפארק, אם אתם טיילים מנוסים, תוכלו לקחת את השביל אל הפסגה, 

אך שימו שלב, ישנה מגבלה, רק למאה איש ביום ניתן לעלות ורק אם נרשמתם מראש, כך שם אתם מגיעים לחופשה, מומלץ מאוד להירשם אל הפסגה ליעד הפופולרי והמתוייר הזה, לפחות חודשיים מראש.

הקרנבל של סנטה קרוז דה טנריף

העיר סנטה קרוז דה טנריף מפורסמת בעיקר בזכות הקרנבל שלה, מסורת רבת שנים , הפסטיבל המרהיב ביותר בספרד ברוכת הפסטיבלים והמצעדים , הפסטיבל מתאפיין בתלבושות מרהיבות והופעות מוזיקליות,להקות מחול, רקדניות ועוד.

תכנן את הטיול שלך

מדי שנה, המוני אנשים מגיעים לחוות את הפסטיבל המפורסם בכל רחבי העולם . הפסטיבל נמשך במשך חמישה עשר יום, רחובות העיר מתעוררים לחיים  וחדרי הלב מתרחבים, האלכוהול נשפך, מצב הרוח מרומם, אנרגיות ושמחה שוטפות את הרחובות.

אחד מהארועים המרכזיים, שלא בטוח תואמים את זמנינו בעידן הפוליטיקלי קורקט ו- me too, הוא ארוע בחירת מלכת הקרנבל, בתחרות זו צועדות המועמדות   לתרועות  הקהל כשהן לבושות בתלבושות שיכולות לשקול יותר ממאה קילו .

לאחר שהמלכה נבחרת, הפסטיבל באמת מתחיל,אלפי אנשים צובעים את הרחובות עם תופים, עשרות קבוצות מוזיקליות ממלאים את הרחובות עם כלי נגינה. מופיעות קבוצות הקרנבל השונות בין היתר יש שירים סאטיריים על נושאים חברתיים והפוליטיים המתובלים בהומור  ושנינות.

והשיא מגיע ביום שלישי לקרנבל עם "el Coso", מצעד מרהיב וצבעוני של ריקודים עד שנופלים מהרגליים. בסוף חגיגת "פיניאטה צ'יקה" בסוף השבוע, עם מופעים, ריקודים ומצעדים.

מקומות אטרקטיביים בסנטה קרוז
מקומות אטרקטיביים בסנטה קרוז

שאלות נפוצות על סנטה קרוז דה טנריף

ניתן לראות את סנטה קרוז דה טנריף דרך מסלולי הליכה רבים שעוברים מגובה פני הים ועד לפסגת טיידה – הגבוהה ביותר בספרד. ישנו ארוע ספורטיבי שנתי, שביל אולטרה (97 קילומטרים של תחרות קשה שצפויה להימשך 23 שעות); שביל מוד (66 קילומטרים ו -14 שעות מסלול); מרתון; חצי מרתון; ומסלול של 4 קילומטרים 

.

תוכלו לקחת סיורים מודרכים  על אופניים חשמליים.ישנם מסלולים העוברים בצפון מערב טנריף עם אופני הרים חשמליים מודרניים .

Museum of Nature and Archaeology 

בכתובת Calle Fuente Morales, s/n. Santa Cruz de Tenerife, Tenerife  Canary Islands 38003

מוזיאון הטבע והאדם (MUNA) ממוקם במבנה ניאו -קלאסי האופייני לאיים, המבנה היה בעבר בית חולים. המוזיאון מציג תערוכות על העושר הטבעי של האיים הקנריים, וגם על תרבות ה"גואנצ'ים ", הילידים שחיו באי טנריף לפני הגעתם של האירופאיים.

Municipal Museum of Fine Arts בכתובת Calle José Murphy, 12. Plaza del Príncipe 38005  Santa Cruz de Tenerife, Tenerife  (Canary Islands)

המוזיאון לאמנות  כולל ארבעה עשר חדרים והוא מוקדש בעיקר לציורים.תוכלו למצוא יצירות של "סנט ג'וזף" של ריברה, את "דיוקנו של פרננדו ויסקאי" מאת חואקין סורולה ואת "נאווה טריפטיך" מהמאה ה -16. המוזיאון מציג גם עבודות של ציירים מהאיים הקנריים, כמו גספר דה קוובדו, כריסטובל הרננדז וקווינטנה וגונסאלס מנדז.

Playa de Las Agua – החוף מציע רגיעה וניתוק, חוף חולי וחצץ, הוא ממוקם ליד המרינה החדשה של גאראצ'יקו, תוכלו ליהנות גם משייט בסירה, היתרון של החוף שהוא בדרך כלל לא צפוף.

הפארק הלאומי טיידה בטנריף

הפארק הלאומי טיידה הוא הפארק הגדול ביותר באיים הקנריים והוא המקום שאסור לכם להחמיץ בביקורכם באיים. נוף ייחודי ועוצר נשימהבגדר חובה בביקורכם באי של זרמי לבה מהר הגעש טיידה המתנשא לגובה 3,718 מ 'מעל פני הים. במקום תמצאו שני מרכזי מבקרים , מכתשים, נקודות תצפית לנוף פנורמי מסלולי הליכה רבים . במקום שוכן מלון אלטוויסטה הממוקם בגובה 3,270 מטרים.

 

תוכלו להתרשם ממכתשים, מהסלעים ומהחום של הלבה. הר טיידה הוא מבנה וולקני מרשים, למרגלותיו סלעים וולקניים .

 

הפארק הלאומי טיידה, הממוקם במרכז האי טנריף, הוא הגדול והוותיק ביותר מבין ארבעת הפארקים הלאומיים באיים הקנריים. הוא הוכרז כפארק לאומי בשנת 1954 ובשנת 1989 הוכרז כאזור מוגן. יש לו שני מרכזי מבקרים, אחד בפורטילו והשני במלון Parador Nacional. המרכזים מתמקדים בטבע .בשנת 2007 הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית.

 

הר טיידה הוא המבנה הוולקני השלישי בגודלו בעולם , ההיווצרות החלה לפני 170 אלף שנה בעקבות התמוטטות הענק של המבנה הוולקני לשעבר, שהיה אפילו גדול מזה שנמצא כיום. כך נוצרה קלדרה Las Cañadas. 

 

על פי אמונתם של הילידים והמתיישבים הראשונים  באיים הקנריים (גואנצ'ות), השטן, חי בתוך טיידה והוא חטף את אל האור והשמש. הגוואנצ'ים ביקשו את רחמי האל שהציל את אל האור והשמש והכתיר את טיידה.

בוודאי, זהו מקום מצוין לטיול עם משפחות, אתם יכולים למצוא המון אטרקציות במיוחד עבור ילדים.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בטנריף מתחילה כאן

דילוג לתוכן