חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכירו את הכפר מאסקה בטנריף

עזרה בתכנון מסלול טיול לטנריף? השאירו פרטים 👇

הכפר מאסקה, שנקרא גם "הכפר האבוד" הממוקם בגובה של 600 מ 'מעל פני הים הוכתר בקרב מטיילים רבים שטיילו בכל האיים הקנריים, לא רק בגדר הכפר היפה ביותר בטנריף, אלא הכפר היפה ביותר בכל האיים הקנריים.

מאסקה השוכן בלב ההרים במקום ציורי וחבוי, ממוקם ליד כפרים נוספים בסביבה כגון אל פאלמר, לאס פורטלאס וטנו אלטו.

מקומות חובה בטנריף

אם תשאל מקומי מהם מקומות החובה בטנריף, שני המקומות שהוא יגיד לכם, הם 'הר טיידה', וכפר מאסקה שאת יופיו קשה לתאר במילים. הכפר הזעיר, והעתיק הזה במערב טנריף, הוא ללא ספק יהיה אחד משיאי הטיול שלכם בטנריף. 

בתיו של קאסריו דה מסקה ממוקם אל מול רכסי הרים עצומים.  הבתים בכפר שוכנים על שפת התהום וצופים על העמקים באי. התצפית ב- Cherfe (על הכביש שמגיע מסנטיאגו דל טיידה) מציעה נקודת מבט על כל הכפר והסביבה ונוף פנורמי עוצר נשימה.

הכפר העתיק והאותנטי הזה היה במשך שנים רבות ללא חשמל, הציוויליזציה והחשמל הגיע אל הכפר הכי מאוחר מכל האיים הקנריים, בכך שמר הכפר במשך שנים על אותנטיות והיה שונה בנוף.  

גם הכבישים אל הכפר השתנו רק לפני כמה שנים. למעשה, במשך שנים הייתה רק דרך אחת לתקשר עם החוץ, קמינו דה לוס גואנצ'ס, שחיבר את מאסה עם סנטיאגו דל טיידה. גם היום הכפר נשמר מן החוץ ומשמר את המסורות שלו, זה לא כפר מודרני כמו יתר המקומות העירוניים באיים הכנריים וזהו גם סוד קסמו.

 

המבנים החשובים בעיר הם כנסייה זעירה מהמאה ה -18. יש בכפר מוזיאון בו ניתן ללמוד על ההיסטוריה שלו ומרכז מלאכה, שהוקמו בתוך אחד הבתים בעיר.

הארכיטקטורה בכפר  נשארה מסורתית ,שימוש באותה בנייה פשוטה בעץ, תוך התאמה לסביבה הכפרית.

קניון מאסקה טנריף
קניון מאסקה טנריף

אז איך מגיעים אל הכפר מאסקה?

המסלול הקל ביותר הוא מאתרי הנופש הדרומיים של טנריף , דרך סנטיאגו דל טיידה, שהוא בעצמו אחד מעשרת הכפרים הציוריים באיים הקנריים.

מסנטיאגו, כביש צר מתפתל עד מעבר קטן עם נוף .לאחר מכן, הכביש מתפתל מסביב למדרונות התלולים, כאשר הדרך יורדת  ומתפתלת ובהחלט אינה תענוג עבור נהגים שלא מורגלים בדרכים מפותלות ,

הרבה פעמים אנשים מעדיפים לקבל הסעה בסיור פרטי על ידי מדריכים המקומיים , כבר קרה שאנשים הצליחו למצוא את דרכם אל הכפר, אבל לא דמיינו את עצמם עושים את הדרך בחזרה וביקשו מהמקומיים עזרה ביציאה מן הכפר עם רכבם.

בדרך למטה יש כמה נקודות תצפית שיגרמו ללב שלכם להחסיר פעימה יותר מפעם אחת ובהחלט יגרמו לכם לרצות לעשות עצירות , לצאת מן הרכב, לנשום אוויר הרים צלול, להתמזג עם הטבע המופלא ועם הבריאה ,

בטרם תמשיכו את הדרך. העצירות לאורך הדרך יתנו לכם גם מושג במבט מהצד עוד כמה דרך יש לפניכם, כשתראו לנגד עיניכם את פיתולי הכביש.

בסך הכל תצטרכו לנסוע חמישה קילומטרים מסנטיאגו דל טיידה, אבל הנסיעה מרגישה הרבה יותר זמן בשל התפתלות הדרך והעצירות והנופים בדרך..

מה ש לראות בכפר מאסקה בטנריף

מסקה הוא אוסף של בתים כפריים הממוקם בין שבילי דרכים מהן ניתן לצאת לטיול רגלי, נכפר הקטן הפך עם השנים לאטרקציה תיירותית  המושכת תיירים רבים בשנה ולכן הכפר התפתח למה שהוא היום , הרבה מעבר לכפר יפה, בכפר יש כמה מסעדות מצליחות וחנויות רבות.

מה שגורם למאסקה להתבלט מכפרים אחרים וממקומות אחרים בטנריף היא העובדה שהמרכז הראשי עובר לאורך רכס שמתחת לפסגה בצורת כדור המעניקה לו מראה שמזכיר קצת את העיר הקדומה בפרו, מאצ'ו פיצ'ו.

תוכלו לראות קירות סלעיים, נקיקים תלולים העולים מצידי הכפר המוסיפים לנוף מראה דרמטי לה , כאשר הבקעה המובילה מערבה לאוקיינוס ​​רק מוסיפה ליופי הטבעי של הכפר.

אם תקחו סיור עם מדריך מקומי פרטי הוא יספר לכם סיפורים צבעוניים על ההיסטוריה של המקום ואפילו כמה אגדות מקומיות שעברו מדור אל דור שרק יוסיפו לכם לחוויה, תוכלו להכיר את האוכלוסיה המקומית והפשוטה, אנשים חמים ולבביים שאוהבים לסיע לתיירים ומקבלים את פניהם בחיוך ובברכה. 

רוב המבקרים מגיעים לטיולים, במחשבה שהם יעברו בכפר וימשיכו הלאה אחרי טיול קצר וכמה תמונות, אבל לרוב, מטיילים משנים את תוכניותיהם, כאשר הם רואים כמה המקום יפה ולאחר שהם נחשפים לנופים המדהימים, פוגשים את המקומיים ואפילו טועמים מהמטבח המקומי. מומלץ להגיע אל הכפר מוקדם ככל הניתן ביום ,

שכן לוקח זמן להגיע ולהתאושש מהנסיעה ואז תוכלו לחקור את השבילים התלולים , שחלק מהם מתגלים כמסלולים לא קלים אך מומלצים מאוד והטיפוס בעליות התלולות מוביל אתכם אל נקודות תצפית לנופים אל מעבר להכפר השקט והיפה.

אחד המסלולים המומלצים ביותר היא לרדת במורד השביל מהכפר במשך שלוש שעות , בהליכה, אל האוקיינוס ומשם תוכלו לקחת סירה לשייט מדהים אל מקום יעד אחר.

המסלול עצמו הוא מסלול יפייפה, היורד דרך נחלים זורמים ובריכות, סבך קנים ועצי דקל מתנדנדים, כאשר כל הזמן תראו לנגד עיניכם צוקים, הרים ונופים מרהיבים.

שאלות נפוצות על כפר מאסקה בטנריף

אם אתם הולכים אל הכפר הנפלא הזה, אל תסתפקו בהליכה בין הבתים בלבד, תצאו, תחקרו את השבילים, תלכו בשביל דרך הבקעה ותזכו ליהנות מהנופים המדהימים ביותר באיים הקנריים.אם אתם מבקרים בכפר מאסקה, אל תחמיצו גם ביקור בהר טיידה.

יש סיורים פרטיים שיקחו אתכם לשני האתרים יחד, סיור בהר טיידה ובעמק מסקה בטיול מרגש שייארך יום שלם. מלווה במדריך בעל ידע,הוא יסיע אתכם בפארק הלאומי טיידה המפורסם בעולם שהוכרז כאתר מורשת של אונסק"ו השמורה עצמה ענקית ומדהימה ביופיה הסלעי והחולי,תוכלו לראות בהר טיידה את התופעות הוולקניות ולצלם תמונות של עץ הדרקון הייחודי של האי.

גולת הכותרת היא עלייה ברכבל להר געש שפסגתו בגובה 3,718 מטרים היא הנקודה הגבוהה ביותר בספרד והנקודה הגבוהה ביותר מעל פני הים באיים שבאוקיינוס האטלנטי.

 תוכלו לעלות לווילפלור, אחד הכפרים הגבוהים ביותר בספרד,  וליהנות מעמק והכפר מאסקה ובגראצ'יקו, עוד כפר פרובינציאלי עם גבעות .

תוכלו לקחת סיורים מודרכים  על אופניים חשמליים.ישנם מסלולים העוברים בצפון מערב טנריף עם אופני הרים חשמליים מודרניים .

בהחלט כן, טיול בכפר מאסקה יכול להיות מאוד רומנטי, ללכת באחד השבילים המובילים לנקודת תצפית, לעצור לאור השקיעה, תוכלו לקחת אתכם בקבוק יין , גבינות ופירות ולעשות פיקניק רומנטי. הצעה נוספת היא לעשות תצפית כוכבים הנראים בבירור כשהלילה יורד.

מזג האוויר בכפר שהוא נווה מדבר של ירק, הוא כבכל הכפרים, חמים וטמפרטורות גבוהות, אבל בשל העובדה שהכפר ממוקם בלב הרים, יכול להיות קריר בו בערב ולכן מומלץ להביא אתכם בגדים חמים.

במאסקה יש הרבה מסעדות טובות, הנה כמה המלצות של מסעדות מובחרות בעבורכם:

Restaurante "El Guanche " Alte Schule בכתובת C. El Lomito, s/n, 38489 Masca, Santa Cruz de Tenerife

במסעדה הזאת תקבלו נוף ישיר להרים מהמרפסת ולקקטוסים שמקיפים את המסעדה, תיהנו מאוכל אותנטי הכולל תבשילים , אוכל צמחוני כגון חצילים עם גבינת עיזים וסלט ירקות עם אבוקדו. השירות ידידותי, מקום עם הקסם הקנרי .

Bar Fidel בכתובת C. Lomo del Medio, 38489 Masca, Santa Cruz de Tenerife

הנוף מהמסעדה עוצר נשימה, מדובר בבר מסעדה משפחתי וקטן הציע בירה, נשנושים ואוכל מקומי אותנטי .

Chez Arlette בכתובת Pl. de Masca, 49, 38489 Masca, Santa Cruz de Tenerife

מומלץ להגיע בגלל הנוף המשגע, לטעום את עוגת התירס, לשתות סנגריה, לאכול גלידה וקפה טוב.

Restaurante y Artesanía "La Fuente" בכתובת C. Lomo del Medio, SN, 38489 Masca, Santa Cruz de Tenerife

תוכלו ליהנות מהטרסה הפנורמית לנופים מדהימים , במקום גם חדר אוכל מקורה למקרה שתרצו להימלט קצת מהשמש.במקום יש חנות יצירה קטנה. אוכל ביתי, המקום מציע בראנץ מתפריט רחב, תוכלו לטעום מהקינוחים הביתיים  בשילוב עם נופים שלא תשכחו .

Casa Requelme בכתובת C. Lomo de Masca, 38489, Santa Cruz de Tenerife

פינה שהיא גם פנינה באמצע הטבע המציעה קסם אותנטי , בעלי המסעדה ידידותיים מאוד, מוצרים איכותיים מיץ פירות סחוט במקום. ניתן לפתוח עם מנות ראשונות (זיתים, נקניקים, גבינה)  ומנות עיקריות כגון עוף בקדרה, תפוחי אדמה קנריים עם רטבים וכמובן בירות ויינות מצויינים.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בטנריף מתחילה כאן

דילוג לתוכן