חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דיס המלצה טנריף

עזרה בתכנון מסלול טיול לטנריף? השאירו פרטים 👇

לא כולם נהנים בטנריף, יש כאלו שרוצים לעדכן את הישראלים על דברים שהם פחות אהבו. להלן דיס המלצה / דיס המלצות לגבי דברים בטנריף:

טנריף הוא אי מיוחד מאוד מבחינה תיירותית. הוא שייך לאירופה, כי הוא חלק מספרד, אבל נמצא בפועל מול חופי אפריקה (מול מרוקו וסהרה המערבית). האקלים שם הוא נוח כל ימות השנה, ולכן – בתקופת החורף הוא מוצף תיירים אירופאים (בעיקר אנגלים) שבאים לחפש את השמש.
יש בו בעצם שלושה חלקים: הדרום – שמאוד מזכיר את אילת שלנו. קייצי, חופים חוליים, ועיירות תיירותיות לגמרי (לפני עידן התיירות, דרום טנריף היה שומם).
בצפון – הוא מזכיר את הגליל שלנו. מיוער, הררי, יפהפה.
במרכז יש את האטרקציה המרכזית של האי: הר הגעש טיידה, שהוא גם ההר הגבוה בספרד, וגם יפהפה מבחינת הנופים, שינויי האקלים (עולים בתוך חורש אירופאי, וכשעוברים את גובה העננים מגיעים לשממה מדברית). אפשר לעלות ברכבל עד סמוך ללוע הר הגעש. ללוע עצמו מגיעים רק בהרשמה מראש, בקבוצות מודרכות.
זולה או יקרה? – טנריף היא חלק מספרד, כאמור, והמחירים בה אירופאיים. כלומר, יותר זול מישראל, אבל לא זול. יש לה יתרון אחד: כדי לעודד את התיירות בטנריף – היא פטורה ממע"מ. וכמו אצלנו באילת – יש מקומות שזה מתגלה כיותר יקר… אבל מי שמחפש שופינג, וקונה ברשתות – יגלה מחירים זולים למדי.
טיסות – בכל ימות השנה יש טיסות דרך ספרד – מדריד וברצלונה. בחודשי הקיץ יש גם טיסות ישירות מישראל.
הקרנבל – בסוף ינואר, תחילת פברואר, די במקביל לקרנבל בברזיל, מתקיים גם הקרנבל של טנריף. מי שמחפש את המצעדים הענקיים של ריו דה ז'נירו יתאכזב. זה לא באותו היקף. אבל אירוע מאוד חביב, וגם מאוד עממי (מצעדים של משפחות, בתי ספר וכו'), וכולל גם אירועים הזויים כמו תחרות גברים על עקבים, הלווייה המונית של סרדין וכו'. עם קצת מאמץ, גם פורים שלנו היה יכול להיות כזה (מתנצל על כל ההשוואות לישראל. זה בלתי נמנע).
בסך הכל – אי חביב למדי, אבל קצת רחוק, מה שמייקר את עלות הטיסה, ומעמיד בספק את העלות מול התועלת. מי שמחפש בטן גב – ימצא זול יותר באילת או באיי יוון. מי שמחפש את אירופה, עם הנופים והשופינג – ייסע לאירופה.
בשורה התחתונה – הדבר היחידי שבאמת מיוחד בטנריף הוא שמורת הר הגעש.

אך לעומת זאת אפשר לומר מזג האויר משגע ואינו דומה בכלל לישראל . פה חם מאוד ויש לחות שם חם ללא לחות ויש בריזה נעימה . היום ארוך יותר מפה. החול השחור זה משהו שלא ניתן לראות פה או איפשהו קרוב לפה….הרחובות ובתים מהממים – האי ניראה כאילו ציירו אותו הכל צבוע כל כך יפה ונקי להפליא ..בתי המלון משגעים …אנחנו היינו במלון שהאוכל נעשה מולנו – מטבח פתוח שכל מה שמוגש הוא טרי ומוכן על המקום . האטרקציות והטיולים באי הם ענקיים ומטורפים ולא דומים אפילו קצת למה שיש בישראל..הקניות אכן משתלמות.מחירי הסופר זולים בהשוואה לפה. לכן לדעתי משתלם,מומלץ וכדאי לסגור חופשה באי הקסום הזה.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בטנריף מתחילה כאן

דילוג לתוכן