חיפוש

ירח דבש בטנריף, הפירנאים וברצלונה מאת אסף אזון בחודש יולי
טיסות:
ברצלונה-ישראל ובחזרה עם פגסוס עם קונקשן של שעתיים באיסטנבול
ברצלונה-טנריף ובחזרה עם ריינאייר, טיסה של כ-3 וחצי שעות.
סה"כ עלות הטיסות היו לנו (זוג) כ-800 יורו, ממש זול, הצלחנו לעשות קומבינציה מושלמת של תאריכים ויעדים כך שהמחיר היה מאוד אטרקטיבי.

תנחתו סמוך למקום הלינה שלכם, אנחנו שהינו בדרום אז נחתנו בדרום.
סים מקומי קניתי בברצלונה, היו לנו שם כמה שעות להעביר, אז ניצלתי זאת, קניתי בוודהפון ב 10 יורו, אבל כל חברה טובה.
בטנריף חייב להודות שלא ראיתי חברות שמוכרות, אבל זה כנראה כי לא חיפשתי…
משוכנע שיש שם מלא מקומות שמוכרים.

טנריף
7 לילות באי המקסים השוכן סמוך למרוקו, מומלץ ואולי אפילו חובה לשכור רכב (נורא זול, גם הדלק…), רוב המלונות נמצאים בסמןך לאחד החופים, לרוב מגיעים לשם לנפוש אז המלונות ברובם מפנקים למדי.
אנחנו ישנו ב- Gf Gran Adeja המומלץ מאוד ונמצא בחלק הדרומי שנחשב לאיזור הבילויים והבטן-גב המושלם, בעוד החלק הצפוני נחשב למתוייר ועם הנוף היפה יותר.
העלות למלון לכל התקופה היתה כ-1200 יורו.

Booking.com

אטרקציות מעניינות –
פארק סיאם – פארק מים מגניב ממש, היה ממש 10 דקות נסיעה מהמלון שלנו, תשכחו מכל מה שאתם מכירים, המגלשות שם הם ברמה אחרת לגמרי.
פארק לורו – גן חיות המתמחה במופעים של לוויתנים,דולפינים וכלבי ים, כמובן שיש גם בע"ח "רגילים" אבל אלו האירועים העיקריים, נמצא בחלק הצפוני סמוך לעיירה מקסימה הנקראת פוארטו דה לה קרוז.
* מומלץ לרכוש כרטיס משולב לשני הפארקים ולחסוך כמה יורו לכל כרטיס.
הר הגעש טיידה – הר געש פעיל אליו עולים ברכבל מיוחד הלוקח עד לפתחו, הדרך לשם מעלפת, חשוב לשים לב למזג האויר שכן לעיתים בשל רוחות (כמו שהיה לנו) הרכבל מבוטל.
האי עצמו מלא נופים מרהיבים, ועוד כמה אטרקציות קטנות ומעט זניחות יותר (עץ הדרקון העתיק בעולם, צוקי לוס גיגאנטס וכו').
המחירים זולים באופן יחסי, בעיקר של האוכל, חיי לילה תוססים עם המון מסעדות ופאבים מכל הסוגים.
למי שרוצה בטן-גב, זה בהחלט מקום מושלם לחופשה.
פירנאים –
רכס הרים המתחיל מעט צפונית לברצלונה, דרך אנדורה ודרך גבול צרפת.
היו לנו רק 3 לילות ו-4 ימים, אז לא הרחקנו מדי, בנוסף בדרך לשם עברנו בהרי המונטסראט, למי שלא מכיר מדובר במנזר עתיק השוכן על צוק, אטרקציה שהיא לדעתי חובה, גם למי ששוהה רק לברצלונה, מדובר ב-30 דקות נסיעה לשם שבהחלט שוות כל רגע.
עשינו 2 לילות בעיירת אספוט, היא הבסיס לטיולים, עשינו טיול יומי אחד, לא קשה מדי שמתאים למשפחות וזכינו לראות כמה נופים עוצרי נשימה.
בהמשך נסענו מעט צפונה לעיירה מעט תוססת יותר (ועדיין, אל תצפו לעיר גדולה מדי), בשם וייחה, משם הלכנו לגן חיות קטן נוסף ולשני מפלים.
איזור הפירנאים מאופיין בהמון טיולים רגליים מכל סוג, גם מאתגרים יותר וגם כאלו המתאימים לכל המשפחה, כמו גם אטרקציות שונות כמו רכיבה על סוסים, ראפטינג וכו'.
ברצלונה
קינחנו בברצלונה, שלי זה היה ביקור ראשון בה.
ישנו במלון MODERNO שנמצא כנראה במיקום הכי טוב בעיר, 10 שניות מהראמבלס (רחוב הקניות והבילויים הראשי), ו-7 דקות מהים מצד אחד, ומכיכר קטלוניה המרכזית מצד שני.
המלון עצמו למרות היתרון הענק הזה, מאוד בינוני, סובל מנקיון רע ומיושן למדי, עם זאת הישראלים מתים עליו, כנראה בגלל המיקום.
גם העלות שלו (כ-150 יורו ללילה) לא מאוד מזהירה, אבל כאן זה נטו סדרי עדיפויות אישיים.

Booking.com

כמו בכל עיר אירופית גדולה, ממליץ לתפוס את אחד מסיורי החינם הנהדרים, את שלנו עשינו ברובע הגותי והיה נפלא, אם היו לנו עוד יומיים-שלושה בוודאות היינו עושים סיור או שניים נוספים בחלקים אחרים של העיר, הסיורים האלה מאירי עיניים ומוסיפים המון.
הבניינים והפארקים של גאודי –
לה פדררה (קאסה מילה) הוא מבנה מרהיב השוכן בלב העיר, מומלץ מאוד להיכנס לחובבי ארכיטקטורה וגם למי שלא…
יש מבנה נוסף של גאודי שנמצא בסמוך לזה, ממליץ לבחור באחד מהם ולהיכנס (לצמצום עלויות).
פארק גואל – בדיעבד הייתי מוותר, נמצא יחסית מחוץ לעיר, והנסיעה הארוכה לא שווה את המאמץ ואת העלות (המינימלית אמנם) של 7 יורו לאדם.
לה סגרדה פמיליה – אני לא נוטה להתלהב ממבנים, אבל…וואו.
מבנה יוצא דופן שלא יכולתי שלא להיכנס ולראות אותו מבפנים, מומלץ מאוד, אע"פ שלא הושלם במלואו (בנייתו צפויה להסתיים בעוד כעשור).
לגבי העלויות במבנים האלו, קחו בחשבון שהעלויות נעות בין 15-25 יורו תלוי אם לוקחים אוזניות/סיור מודרך וכו'.
מומלץ להגיע לחוף הים עצמו, כלומר לא רק עד הנמל שם נמצא קניון נחמד, אלא להמשיך עוד 10-15 דקות ברגל ולהגיע לטיילת ההומה והממש מגניבה, כמובן שהחוף פתוח לרחצה למעוניינים.
המזרקות המזמרות ליד כיכר אספאניה הן סיום מושלם לכל יום, הן מתחילות "לזמר" כל ערב ב-21:30 במשך שעה, מומלץ להגיע לפחות חצי שעה קודם כדי לתפוס מקום.
לא האמנתי שאמרו לי זאת מראש, אז…תאמינו, יש שם המון אנשים.
כמה דברים שלא הגענו אליהם היו אצטדיון הקאמפ נואו, מוזיאון פיקאסו, מוזיאון דאלי (שנמצא מחוץ לעיר) ופארק השעשועים שנמצא מחוץ לעיר.
אז כמו שכתבתי בהתחלה, זה היה ירח דבש ששילב הכל מהכל וללא ספק היה עשיר וממלא.
ישראלים אוהבים מספרים,אז….עלות משוערת לכל הטיול הזה (4 טיסות, 15 לילות, לשני אנשים) – כ-20 אלף ש"ח.
אם מישהו/י ירצו טיפים, אפשר לשאול בפוסט או בפרטי וננסה לענות.