חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרום טנריף / צפון טנריף – מה ההבדלים ואיפה הכי מומלץ לשהות

עזרה בתכנון מסלול טיול לטנריף? השאירו פרטים 👇

הרבה שואלים אותנו איך לחלק את החופשה לדרום או צפון האי, איפה להתחיל בדרום או בצפון..אז החלטנו להסביר על ההבדלים בין דרום טנריף לצפון טנריף ואיפה כדאי לכם לקחת מלון ואיך לחלק את החופשה בין הדרום לצפון האי.

אם החלטתם לנסוע לחופשה באירופה, ותנאי עידן הקורונה כבר מאפשרים זאת, כדאי מאוד לחשוב על חופש באי המקסים טנריף. 

טנריף הוא אחד מבין שבעת האיים הקנריים אשר מצויים באוקיינוס האטלנטי ושייכים לספרד. מבין שבעת האיים, מדובר באי הגדול ביותר, המאוכלס ביותר וכן המתוייר ביותר. למעשה, מדובר באחד מיעדי התיירות החמים ביותר באירופה, ומהווה מוקד של בילוי לכל מי שמחפש חופש עם הרבה חופים וים, וכן חיי לילה תוססים ואטרקציות נוספות רבות. 

באי ישנם שני שדות תעופה, האחד בצפון האי והשני בדרום טנריף. נכון לשנת 2020, אין טיסות ישירות מישראל לטנריף, לכן מי שרוצה להגיע לאי מישראל צריך לנסוע דרך קונקשן כלשהו באחת ממדינות אירופה. 

באי יש מספיק מה לראות ולעשות לאורך כמה ימים לפחות, לכן ניתן לנסוע אליו כיעד יחיד של חופשה. הוא מלא במלונות איכותיים וטובים ויש בו אטרקציות רבות המתאימות גם לנסיעה של משפחות עם ילדים. 

אם אתם שייכים לקהילת חובבי הצלילה, תוכלו למצוא באי מקומות רבים בהם נהוג לצלול. מדובר באי שמושך צוללנים רבים מרחבי העולם, וטמפרטורת המים שליד האי נוחה מאוד לאורך כל ימות השנה. 

עיירה בצפון טנריף
עיירה בצפון טנריף

היכן להתמקם בטנריף בצפון או בדרום האי? המידע המפורט שכתבנו כאן יוכל לתת לכם מענה!

אטרקציות עיקריות בצפון האי טנריף

כאשר מדברים על אטרקציות בטנריף, הבילוי המועדף על רבים הוא בילוי בחופי הים המקסימים. אך פרט לחופים, תוכל למצוא עוד מוקדי עניין יפים ומרתקים. נקודת העניין הבולטת ביותר בצפון טנריף היא השמורה שסביב הר הגעש Mount Teide. 

הר הגעש הזה הוא אחד מהרי הגעש הגבוהים בעולם ופסגתו היא הגבוהה ביותר בספרד כולה. סביב ההר עצמו ישנה שמורת טבע יפהפייה, מלאה בתצורות של סלע געשי ותופעות גאולוגיות הנגרמות כתוצאה מהקרבה להר הגעש. ישנו רכבל שמאפשר עלייה לראש ההר וממנו ישנה תצפית גבוהה על מכתש געשי ברוחב של כ-20 ק"מ. 

לייד הר טיידה ישנה גם מערת רוח שנוצרה לפני קרוב ל-30,000 שנה. המערה נוצרה מזרימה של לבה בעת התפרצות געשית והיא נחשבת למערת הלבה הגדולה ביותר בעולם. 

ה-אטרקציה שאסור לפספס היא עלייה ברכבל לפסגת הר טיידה. חוויה עוצרת נשימה עם נוף מרהיב!

בנוסף לאטרקציות אלה בצפון טנריף, מומלץ מאוד גם לבקר בעיירה Puerto de la Cruz. זוהי עיירה מתוירת מאוד וטיפוסית לאי. ניתן למצוא בה בתים היסטוריים ועתיקות, וכמובן שפע של מסעדות משובחות, בתי קפה טובים, גלריות וחנויות. מחוץ לעיר זו נמצא הפארק Loro Park, שבו ממוקם אחד מגני החיות הנחשבים באירופה. בגן החיות יש מינים רבים של בעלי חיים וגם אקווריום ימי גדול ובו סוגים רבים של דגים ויונקים ימיים. הפארק מתמחה בתצוגה של מיני ציפורים אקזוטיות ותוכים מיוחדים ואף משמש כמקלט לפינגווינים המצויים בסכנת הכחדה. 

עיר הבירה של האי נקראת סנטה קרוז והיא מצויה גם היא בצפונו של האי. יש לא מעט דברים לראות ולעשות בבירה, כולל ביקור באודיטוריום המוזיקה המרשים והידוע שלה. בבירה תוכלו למצוא גם חנויות רבות לתיירים וכן מוסדות קולינריים שמציעים את מיטב המטבח הספרדי והמטבח המיוחד לאיים הקנריים – שמבוסס במידה רבה על מאכלים מן הים. 

אטרקציות עיקריות בדרום האי טנריף

דרום טנריף נחשב למוקד של חיי לילה וחופשות בטן/גב. מרבית התיירים הצעירים יותר מעדיפים בדרך כלל להתרכז בדרום האי, שבו יש חיי לילה מפותחים ביותר ומועדונים רבים. אך גם אם אתם מגיעים לטיול עם המשפחה בדרום האי – ישנן כמה נקודות עניין שלא כדאי להחמיץ. 

אחת מהאטרקציות המועדפות על משפחות היא פארק המים הענק Siam Park. זהו פארק המים הגדול ביותר באירופה והוא כולל אינספור מגלשות מסוגים שונים, בריכות גלים ומתקני מים המתאימים לכל הגילאים. בפארק אף פועל חוף מלאכותי שבו ניתן להתאמן על גלישת גלים למתחילים בתנאים נוחים ביותר. 

מוקד עניין מרתק נוסף הוא הפירמידות של גוימאר. במקום נבנו בעת העתיקה שש פירמידות המתנשאות לגובה של ארבעה מטרים. לא ידוע הרבה אודות האנשים שבו את הפירמידות האלו, ויש מידה רבה של מסתורין סביבן. כמו פירמידות אחרות ברחבי העולם, לא ידוע כיצד הן נבנו ולמען איזו מטרה. בהחלט מסקרן לראות את הפירמידות העתיקות הללו ולקבל מידע נוסף עליהן בפארק האתנולוגי שסביבן. בפארק פועל גם גן בוטני שבו ניתן לראות צמחים נדירים מכל העולם וכן אוסף מיוחד של צמחים רעילים.  

מבחינת קניות ושופינג, מומלץ לבקר בקניון סיאם, שמכיל חנויות רבות וכן מותגים רבים ומוכרים. 

אז איפה מומלץ לשהות בדרום או בצפון טנריף?

אם אתם מתלבטים אם להגיע לחופשה בצפון טנריף או בדרום טנריף – התשובה היא כמובן שעדיף לשלב, לעשות 3-5 ימים בצפון או בדרום ואז לעבור לצד השני של האי ולהיות שם גם 3-5 ימים..אם הדבר אפשרי מבחינת זמני החופשה שלכם אז זה הכי מומלץ.

אם זמנכם מוגבל יחסית בשהות באי, כדאי להתאים את הבחירה לאופי הנופש שאתם מחפשים. אם אתם מעוניינים בעיקר בבילוי בחופים היפים ואתם מגלים עניין גם במסיבות ובמועדונים – דרום האי הוא בהחלט הבחירה הנכונה עבורכם. 

לעומת זאת, אם אתם מתעניינים באטרקציות של טיולים ובביקור בערים המרכזיות של האי – יהיה מומלץ יותר להתמקד בצפון האי. בכל מקרה, מובטחת לכם חופשה מהנה ביותר בטנריף, וקרוב לוודאי שהיא תשאיר טעם טוב לזמן רב. 

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בטנריף מתחילה כאן

דילוג לתוכן